Super Blog 2016 · Uncategorized

”Black Tie” … sau de fapt diferența dintre rutină și fantezie?

 

Nu am fost niciodată o împătimită a modei. Și asta se știe, cumva…chiar și eu m-am împăcat cu ideea. Totuși, era imposibil sa nu apreciez și eu, așa cum o face majoritatea oamenilor, frumusețea unor ținute pentru evenimente speciale. Ei bine…așa am dat peste o formulă, necunoscută mie până de curând. Este vorba de termenul ” black tie”, sau universul hainelor elegante.

Așa cum o impune felul meu de a fi, în momentul în care mă lovesc pentru prima dată de o sferă în care nu mă simt confortabil pentru că nu cunosc suficiente detalii despre acel domeniu, rezolvarea este una simplă: caută copilă cât mai multe informații! Află!

Ei bine…așa am și făcut. Ce am descoperit? Să vedem…

Termenul de Black Tie desemnează de fapt un cod vestimentar. Poate mulți dintre noi cunosc varianta franceză a lui, aceea de cravate noir. Este vorba despre un cod vestimentar semi formal, adoptat în cadrul evenimentelor de seară , apărut undeva prin secolul 19. Păi….automat în mintea mea de novice în ale modei s-a creat o legătură simplă ( și totuși perfect rațională) : ei bine oameni buni….este vorba despre eleganță!

audrey-hepburn-beauty-breakfast-at-tiffanys-classic-favim-com-904202

Da…o eleganță totuși aparte și permisivă. O eleganță ce îmbină varietatea cu inventivitatea. O eleganță prin care suntem educați că nu negrul este punctul principal ci personalitatea fiecăruia dintre noi căci, așa cum spunea și Coco Chanel moda nu este un concept ce există numai în rochii. Moda există în cer, pe stradă, moda este un concept ce are de a face cu ideile, cu modul în care trăim”.

Și până la urma urmei…de ce să nu fim sinceri cu noi înșine atunci când acelasi adevăr ne sună în minte? Știm prea bine, fiecare dintre noi că O femeie poate fi prea îmbrăcată, dar niciodată prea elengată‘.

Cămășile bărbătești, costumele lor ”la dungă”, rochiile lungi, pantofii stiletto, paltoanele…toate acestea definesc eleganța vestimentară ( cel puțin pentru mine). Să te îmbraci elegant ține de fapt de o stare de spirit, e ceea ce face diferența între momentele deoosebite și rutina zilnică. Poate fi vorba de o aniversare, o promovare binemeritată, o primă întâlnire, un congres, o seară deosebită. Oricare ar fi ocazia, trebuie adoptată o anumită formulă.  Puține dintre momentele magnifice care apar în viață, apar spontan. De aceea trebuie să fim pregătiți întotdeauna, pentru că în felul acesta scăpăm într-o anumită măsurăi de stresul și de teama că nu ai fi la înălțimea așteptărilor.

 

prima-proba-3

 

Proba aceasta m-a condus pe calea eleganței. A reușit, așa cum am spus și mai înainte să mă facă să cotrobăi prin fiecare cotlon al minții mele ( și al imaginației deopotrivă) și…să creez. Să compun. Să îmi imaginez. Ce? Să îmi imaginez cum ar fi…cum ar fi ca eu, novicea, să mă regăsesc într-un decor de vis. Să aud cum tocurile ascuțite sparg marmura, să simt foșnetul rochiei de seară pe podeaua rece, să îmi las timpanele încântate de jazz-ul din boxe. Mi-am imaginat cum îmi caut plină de entuziasm rușul roșu precum catifeaua mamei. La final m-am regăsit mai feminină, mai încântată de vorbele lui Marilyn sau Audrey. Pentru că…vedeți voi, asta este schimbarea pe care o aduce cadrul eleganței.

proba-1-2Odată ce mi-am lăsat imaginația să alerge liberă pe cotloanele site-ului answear.ro, căci acesta a fost terenul meu de joacă, am descoperit că poate există o salvare chiar și pentru mine ( o cauză pierdută, până acum). O rochie dantelată, plină de detalii atent gândite, o pereche de pantofi cu toc, un machiaj discret …toate acestea păreau acum capabile să deseneze o poveste pe care o căutam demult.

 

Femeile mi-au părut mereu niște ființe capabile să se metamorfozeze în orice imagine pe care doresc să o adopte. Chiar și așa, tind să cred că unei femei îi ” șade” cel mai bine când știe să își poarte tocurile, buzele roșii, rochia scurtă până la genunchi și poșeta ca și cum în acel moment ar cucerii lumea. Dacă este vorba despre o zi dedicată muncii, prinsă pe culoarele reci ale unei săli de congrese, sunt convisă că o ținută gândită până în cel mai mic detaliu poate disipa puțin din rigiditatea impusă și să aducă o notă de feminitate.

 

befunky-collage

 

Sau…de ce nu? Să ne imaginăm următoarea scenă…

 

proba-1

Iubire și emoție. O noapte la teatru. O orchestră pe fundalul tăcut. Rujul roșu, mat, rochia neagră ce se așează nestingherită pe umerii goi. Nerabdătoare, picior peste picior,cu tocul ascuțit tăind aerul încet..aștept. Mâna stângă încleștată pe posetă, iar cea dreaptă prinsă în cușca formată de mâinile lui, scaunul moale ce ne cuprinde într-o îmbrățișare…toate par mai reale, așa-i? Mă fac să îmi doresc cu adevărat să fiu acolo, privind actorii de pe scenă. Și poate că în acest fel visul meu se va transpune pentru o secundă, devenind ceva mai aproape de realitate.

 

tumblr_n2278r1lob1to45eko1_500

 

Iar el ( pentru că am adus fugitiv vorba despre un el), ei bine…el mereu a fost desprins dintr-o poveste ce abundă de eleganța, fiind parcă un personaj dintr-o altă eră. Mereu ”la patru ace”, este liantul care mă ține prinsă în această lume. Parcă…ținuta lui mi-a fost cel mai ușor de imaginat. Iubesc modul în care ”cade” pe umerii săi o cămașă atent lucrată. Un bărbat într-un costum bun poate cuceri lumea, așa cum și o femeie este mai determinată dacă i se oferă perechea perfectă de pantofi. Chiar și așa…pentru mine, ” black tie-ul” unui bărbat nu este deloc ”black”. Este o combinație atent gândită, o cămașă albă ori albastru deschis, simplă sau cu câteva dungi verticale, un costum bleumarin și o cravată ( sau un papion) în aceleasi nuanțe. Cumva, în mintea mea am asociat mereu costumul bărbătesc cu o declarație. De putere dacă așa vreți. Însă  la final pot spune cu siguranță un lucru :imaginea unui bărbat în costumul său atent lucrat, aranjându-și cravata, cumva ascuns de privirile tuturor este, a fost și va fi întotdeauna slăbiciunea ”non-fashion-istei” din mine. Și chiar și a femeii din mine.

 

proba-1-barbati

Așadar…nu pot spune decât un lucru: mulțumesc Answear.ro, pentru că m-ați învățat într-o zi ploioasă de toamnă ce înseamnă eleganța. Mulțumesc pentru ocazia de a scrie acest articol și pentru șansa de a învăța că eleganța nu se lasă încorsetată de rigorile societății, indiferent de periaoda în care ne aflăm.

 

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2016!

( Toate fotografiile sunt luate de pe site-ul Answear.ro.Colajele le-am creat folosind și alte trei imagini de pe internet – cea a parfumului Coco Chanel, a operei din  Paris și citatul ce-i aparține tot lui Coco Chanel )

tumblr_nh6xxoxybc1sr7xmio1_r1_500

One thought on “”Black Tie” … sau de fapt diferența dintre rutină și fantezie?

Ganduri

