Uncategorized

Nu mai există oameni, există numai vise în urma lor

4b5e746ac1369668f22c8a6f199bda32Nu mai există oameni! Nu mai există băncile pline de suflete, suflete ce așteaptă de nopți întregi motive explicate. De ai privit în acel fel? De ce ai avut un zâmbet atât de fad pentru copilăria ta?
De ce nu știi să citești fiecare anunț de ultimă oră al gândurilor mele?

Nu mai există oameni! Nu mai există chemare și răspuns. Nu mai există obrajii cuprinși de palme cu suflete încălzite.Am înghețat cu toții când am uitat să privim în sus.

În sfârșit am căzut la pământ și rămân aici până ce voi găsii un soare suficient de puternic, căci de aici, de lângă pământul călcat de suflete am văzut că nu mai sunt oameni.

Am văzut mașinării ciudate, mergând pe drum cu un scop poate prea precis. I-am văzut privind continuu în ecranele unor obiecte lucitoare. Am văzut mașinăriile astea cum își feresc ochii de ochii mei. De parcă pupilele mele nu pot avea milioane de culori.

Nu mai există oameni! Există touch screen-uri umblătoare, insensibile la atingerile pline de iubire. Există vise care le cersesc atenția și copii mai maturi decât ei. Nu mai există oameni care să calce pe pământul plin de speranță. Există numai mașini ce își înfig cu convingere tălpile printre corpurile ultimilor oameni care zac privindu-i.

Dar avem de toate. Avem ciment cât să refacem pădurile, avem fabrici care să umple mările cu vietăți, avem timp…. Avem timpul și tehnologia de partea noastră. Avem atât de mult timp încât ne trezim că nu știm ce să facem cu el. Avem…..
Nu avem puterea de a ne înceta să fim adormiți pe străzile Paradisului.

De aici,  de pe pământul cald…lucrurile par mai ușor de înțeles. Și realizez că tot ceea ce trebuie să facem este să privim în jur. Și vom vedea alții ca noi care au încetat să privească în gol. Pe jos, pe lângă voi, veți găsii oameni care caută, cercetează ca și voi, așteaptă.

Luați-i pe aceia lângă voi, cinstiți-i cu iubire și îmbrățișări și cuvinte dulci. Amintiți-le zilnic că ei sunt cei care v-au trezit atunci când nu știați ce se întâmplă în Paradis. Iubiți-i pe acei oameni de parcă viața voastră ar depinde de asta, căci ei vă definesc, ei vă scotocesc sufletul și lasă în urmă numai ceea ce vă bucură.

Iar mie…mi-au trebuit 23 de ani să îmi dau seama cu adevărat ce oameni aveam în jur. Iar pentru ei, pentru atenția și grija pe care mi-o poartă, nu voi mai închide niciodată ochii în Paradis. Dacă lumea de sus a devenit a mașinilor umblătoare, atunci vom construi noi înșine un alt paradis, la poalele tehnologiei, dar în vârful viselor noastre.

2 thoughts on “Nu mai există oameni, există numai vise în urma lor

Ganduri

