Uncategorized

Sa citesc sau sa fiu citit?

image

Nu mai stiu daca vreau sa scriu sau sa citesc ceea ce altii au asternut pe hartie.

Citind cuvintele altuia ma afund cumva in lumea pe care ei o descriu,devin parte din ceva ce poate ca exista si nu numai in creionarea imaginatiei mele. Este usor sa devin ceva creat de altii,sa traiesc iubirile unei guvernante plina de principii sau sa străbat cele mai încântătoare aventuri. Este usor chiar sa ierti in iubire. Sau sa minti fara mustrări. Este usor totul…acolo,in lumea celor care au petrecut luni sau ani pentru a o crea. Este usor sa trec prin povestile de iubire numai cu o lacrima( sau doua) coborâte tardiv de la coltul ochilor, fara a ma întreba daca fara acele suflete viata mea se va contura la fel ca pana atunci.

Este usor totul,in lumea celor ce nu respira, dar cuvanta. Pentru ca lumea lor, este de fapt lumea noastră. O lume a noastra lipsita de tot ceea ce ne face sa fim supărati,o lume a noastra ce uneori nu credem ca ne mai apartine. Asta este frumusetea cititului,cred eu: usurinta si lejeritatea exprimate de cateva pagini proaspăt scoase de la tipografie.

Si ma intreb acum: cum de este atat de usor ca atunci cand raman prizoniera unor cuvinte pentru cateva ore sau chiar zile, sa ma simt totusi atat de libera? Prizoniera în libertate? Asta este ceea ce imi doresc sa retraiesc din nou si din nou, pana cand ochii nu imi vor mai putea ajuta imaginatia sa puna tara la cale.

Nu stiu eu multe,nu stiu poate nici macar sa iubesc cu fiecare speranta si fiecare gand al meu. Nu stiu sa evadez atunci cand toata lumea ma vrea si nu gasesc uneori nici curajul sa spun “te iubesc”. Ma redescopar si ma dezasamblez zilnic căutându-ma mereu si mereu. Nu stiu cand ma voi gasii…poate ca aceasta descoperire va însemna de fapt maturizarea mea completa. Iar acum…intrebarea soseste nechemata: vreau sau nu sa ma vad maturizata ?

Nu stiu…

Stiu numai ceea ce ar trebui sa stiti cu totii! Cărtile te fac ceea ce ai vrut mereu sa fii. Iar cuvintele unuia necunoscut tie pot sa iti influenteze credinta, iubirile si chiar principiile. Pot sa iti dăruiască vise, pot chiar sa iti ingramadeasca intreaga imaginatie intr.un rucsac si apoi sa te trimita inaintea vietii.

Cunoaste-o! Priveste-o! Iubeste-o! Ia viata de gât dintr-o miscare,scaldă-te in marea din ochii ei si apoi fa-o a ta!”

Asta sopteste fiecare coperta, fiecare parfum de carte noua ce parca ma asteapta pe rafturile mult prea goale. Si atunci ma intreb:cum as putea sa nu iubesc făpturile astea necuvantatoare?

Nu stiu de ce am scris azi…de mult timp ma intreb daca sa mai scriu ceva. Imi doresc asta cu tot sufletul,imi doresc chiar mai mult ca prin ceea ce scriu sa schimb ceva. Ma identific mult prea mult cu un visător oarecare,nu? Dar visele sunt vise,la urma urmei. Iar noaptea…linistea camerei mele ma îndeamnă să scriu. Am nevoie numai de curajul de a împărtii toate aceste cuvinte cu voi. Si mai am nevoie de ceva: de siguranta criticilor voastre. Medicina este tot ceea ce insemna viata pentru mine,iubirea este gustul libertătii pe care familia mea mi-l ofera….dar scrisul, asta este expresia si bucuria sufletului meu.

Si la urma urmei…cu totii ne dorim un suflet fericit,nu?

Ganduri

