Uncategorized

Despre iubire şi alte şiretlicuri

b4119337283744b43e1e86747603f2f5Aş vrea să îţi povestesc despre ea.  Să îţi povestesc despre ochii ei parcă veşnic înlăcrimaţi, despre mâinile ei sculptate şi chipul ei mereu gânditor. Ea, a fost cel mai plăcut gust al vieţii mele. Nimic nu ar fi acum la fel fără ea, asta am ştiut din primul moment în care i-am întâlnit privirea.

Cum ar fi putut fi viaţa mea dacă nu o cunoşteam? Aşa cum o ştii şi tu. Dar acum…am schimbat totul. De când cu ea. Mi-am schimbat privirile, am pus rămăşag cu destinul că de va fi să o am, voi schimba şi eu părticica mea de lume. Ea ar putea deţine cuvintele care m-ar salva de mine. Îmi dau seama că o iubesc mai mult decât pot eu să o fac, ea fiind acum otrava ce se scurge de pe coroana mea. Am fost stăpânul meu.

M-a atins cu tăcerea ei şi m-a făurit din bucăţi diferite ale Eu-ului meu. Ştiam că ea poate deveni locul meu prefereat, refugiul meu, chiar de voi fi pierdut în faţa ea. Ea este fantezia mea aievea, imaginea mea despre perfectiunea lumii.

 

tumblr_static_tumblr_static_ayx98z70sqw4o80s8ws0ckco4_1280Am ascultat toate aceste cuvinte tăcută. Gânditoare chiar. Şi am început să mă întreb: ce anume ne salvează pe noi şi sufletele noastre în faţa unei asemenea catastrofe? Cum am putea oare noi să ne dăruim total cuiva fără a avea întinsă sub inimi acea plasă de siguranţă? Unde sălăşluieşte atâta curaj? Acum, sunt şi eu “victimă” a unei asemenea căderi. Şi nu pot să nu mă întreb: oare povestea mea cu regina din vis şi regele cel stingher e adevărată? Sau sunt numai nişte cuvinte mari, puse laolaltă de o inimă ceva mai iubitoare decât de obicei?

Şi nu pot să nu mă întreb dacă ceea ce simţim noi atunci când iubim, simţim cu adevărat ori numai ni se pare. Poate că, atunci când iubim …este ceva ce ne ridică din noi şi ne pune în interiorul unei confuzii totale, una generată chiar de teama de a nu ne pierde nicicând.

Şi eu, ca şi mulţi alţii mă tem! Mă tem de soarele prea puternic uneori, mă tem de dependenţa pe care aş putea-o dezvolta pentru cafeaua de dimineaţă, mă tem chiar de cărţile mele iubite. Dar cel mai mult …mă tem de existenţa unei priviri. Pentru că orice şi oricum aş fi eu, pe orice treapă m-aş afla, privirea aia mă înalţă şi mai mult, mă face una cum cerul din care toţi am venit. Când viaţa îmi este cutremurată de catastrofa născută din privirile acelea, ei bine, mă întreb dacă toată povestea regelui şi a reginei mai este adevărată!

3f54bbd1ee9f18fd5373d52d9c2c92be

Încerc. Crede-mă, încerc. Încerc cu fiecare bucată din mine, fiecare respiraţie, fiecare clipire. Cu fiecare deget, fiecare zâmbet, fiecare poveste. Încerc să mă îndepărtez de tine. Am rămas prinsă în tine, în dansurile tale mistice, în promisiunile tale culese din toate colţurile lumii. Te văd ca regele meu de sticlă. Regele meu stingher, care îşi ascunde frumuseţea în camera oglinzilor. Regele meu trist, cu regatul aruncat în mări de vânturile prea puternice. Regele meu, care acum stă cu capul rezemat de sabia cu care a spintecat multe inimi înaintea mea, acest om cerşeste o inimă nouă. Una care să bată în pieptul lui de marţipan, rodii şi mentă.

Aş putea să devin regina nebună, îmbrăcată într-o mantie de vise, picurănd pe podea bucăţi din suflet. Aş putea să devin amanta din tine, ochii din interiorul pieptului tau, mângâierile care îţi fac coastele să tresare, creatura din stomacul tău, ascunsă sub limba sufletului tău. M-aş naşte o dată şi încă o dată şi încă de o mie de ori numai ca să pot fi ruptă din rodii si mentă. Marţipanul ramâne al tău.

Dar…când ploile încep, nu prea mai avem unde să ne ascundem. Doar unul în celălalt.

Mai mult de atât…nu cred că îmi pot convinge sufletul să spună. Este prea tăcut atunci când ţine la cineva, este prea nerăbdator atunci când există cineva care îi fură visele. Te-am visat de 3 ori zilele astea. Ar trebui să însemne ceva, nu? Numai…Spune-mi ceva, căci nu vreau ca până şi sufletul meu să creadă că nu îl ascult. Dar îmi este prea teamă de ochii lui lucitori, de dorinţele sale puternice, de lumina izvorâtă din el pentru a-i fi acum alături.

Sufletul meu arde în iubirea lui. Este acid asemenea sărutului nimfelor, asemenea îmbrăţişărilor unei hidre. Nu ştiu exact ce vei înţelege din vorbele mele, sunt sigură că nu vei înţelege nici măcar că este vorba de tine.

Şi atunci…chiar şi după aceste declaraţii, tu rămâi un rege stingher, iar eu regina al cărei suflet picură vise.

black-and-white-girl-smoke-woman-helena-bonham-carter_200s

3 thoughts on “Despre iubire şi alte şiretlicuri

  1. Regi vor fi destui ,poate multi stingheri dintr-un motiv sau altul dar depinde si de tine cat vei purta mantia din care curg vise . UIte ca am mai poposit la tine pe blog, cu placere, Raluca . La articolu’ meu te-ai mai gandit ?

Ganduri

