Uncategorized

Printr-un click m-am întâlnit cu Parisul

Signature_Anatole_France

“Ştii cumva câta frumuseţe se ascunde în lumea asta? Ori în Franţa? Franţa este sufletul care vorbeşte cu tăcere, ori lumina din era în care curentul nu se inventase încă. Franţa este început şi sfârşitul.”

Începutul şi sfârşitul? Ei bine…eşti omul cu vorbele la pachet, cu siguranţă.

Începutul noii tale vieţi şi sfârşitul monotoniei!”mi-a spus privindu-mă cu ochii mari în care parcă îi joacă visele.

Paris_Views_animated_gif_by_XAV_DrawordieŞtiu…ştiu totul, aşa i-aş spune acum. O nouă ţară lasă cu siguranţă impresia unui nou început, iar un început nou oferă o speranţă. Ştiu Franţa, ştiu ce sentiment de libertate absolută îţi oferă. Ştiu oamenii aia cu cipilicile pe cap, cu privirile iscoditoare şi accentul incredibil. Ştiu mirosul croissant-elor dimineaţa şi minunea de cafea atât de dulce. Am primit chiar mai mult decât atât prin experienţa oferită de cei de la CND Turism-Vacanţe Speciale,care este asemenea unui tatuaj. Vă va rămâne în minte, în suflet, vă va dărui zâmbete ce se vor muta pentru totdeauna pe buzele voastre. Veţi crede mai mult, veţi experimenta mai mult, veţi cunoaşte oameni noi şi mai mult decât atât vă veţi dezvolta ca persoane.

Dar să o luăm cu începutul căci bag de seamă că aşa cum entuziastmul mi-a luat-o acum înainte, aşa face şi mâna mea pe această tastatură şi risc să vă povestesc lucruri tare încâlcite. Astăzi vreau să vă pun la picioare o serie de vacanţe speciale, câteva oferte de nebunie pură în adevărate destinaţii exotice. Dar mai înainte de toate, vreau să închideţi puţin sertarul cu grjile zilnice şi să îmi spuneţi sincer care este primul gând ce vă apare în minte? Să fie oare nisipul fin, sunetul valurilor, sau melodiile franţuzeşti? Pentru că oricât aş încerca acum să vă povestesc despre tot ce iubesc în lumea asta şi multitudinea de locuri minunate pe care ni le oferă, Parisul rămâne marea mea iubire. Aşadar… astăzi vom face o călătorie imaginară în ţara unui anumit fenomen : Carla Bruni.

Nu vreau să vorbim numai despre un miez de noapte în Paris. Vreau să vă spun, că de ani de zile în interiorul meu se cânta despre Franţa şi toată frumuseţea ei. În interiorul meu , sufletul dejuna zilnic la picioarele turnului Eiffel iar apoi se remodela în faţa Domului Invalizilor. Pentru mine,  Franţa înseamnă pur şi simplu eleganţă şi iubire. Este un cumul neobişnuit de simplitate şi magie, iar uneori rămâne să mă întreb cât de nesăbuit a putut fi Dumnezeu atunci când a hotărât să dăruiască atâta fericire unui singur loc.

Vă daţi seama aşadar că iubesc Franţa, cu tot ce oferă ea, dar mai ales cu misterele ei. Iar ipoteza unei vieţi pe străzile Parisului începe să devină experienţa vieţii mele. O excursie de 10 zile, iar acum o viaţă pe acele hotare. Nu o să încep să vă vorbesc despre sutele lor de atracţii turistice, cei mai mulţi dintre voi le cunoaşteţi cu siguranţă şi da….vă asigur că sunt exact atât de minunate pe cât aţi auzit. Basilica Sacre Coeur, Catedrala Notre-Dame, Gradinile Luxembourg, , Pantheonul, Cartierul Latin, Centrul Pompidou, Place de la Concorde, Catedrala “Madelaine”, Defence, fiecare dintre ele este o declaraţie a măreţiei, dar chiar şi aşa eu vreau să vă povestesc despre acele mistere…

giphy (1)Ştiţi oare că turnul Eiffel este mai frumos în zorii zilei, atunci când este împodobit cu milioane de picături de rouă? Sau că parcurile din Paris sunt o cale către Rai dacă îţi acorzi câteva secunde de zăboveală?

Oamenii…nu ştiu ce aţi auzit despre francezi dar vă asigur că sunt unii dintre cele mai prietenoase şi sofisticate suflete. Dacă vă place muzica bună şi romantismul ce se ridică dintre prietrele de pe străzile pietonale, aceasta este lumea vostră. Niciunde nu am văzut atâtea zâmbete împărţite în cafenele ori atâta iubire pentru cărţi precum aici. Să nu mai vorbim de opulenţă şi cultură, aşa cum presupuneţi deja. Am dansat în faţa cafenelei care mă găzduia în fiecare zi şi am cutreierat anticariatele. Am trăit! Am fost ademenită de forfota oraşului dar mai ales am fost anesteziată de grandoarea muzeelor.

Aşadar, înarmaţi cu un bilet pentru 10 nopţi de aventură, cu sufletul încântat până la extaz, ne ordonăm precum la grădiniţă în faţa Aeroportului Otopeni. Urmează să plecăm cu cei de la Blue Air. Unde? Vă mai întrebaţi? Către Paris. Este încă dimineaţă, parcă la ora 8 ochii încă nu mi s-au dezmeticit însă gândul că în 2 ore voi savura o cafea franţuzească mă îmbie să merg în continuare. Şi totuşi mă întreb tăcută: se poate să vizităm atât de mult? Energia e încărcată la maxim însă îmi fac griji pentru capacitatea mea. Căci am o posibilitate limitată de a fi surprinsă.

I-love-parisS-a putut. Cartierul Montmarte şi Complexul Versailes mi-au rămas întipărite pe retină. Disneyland mi-a readus copilăria la picioare, iar Oceanul Atlantic a spălat toate grijile din gândurile mele. Ţineţi minte că sunt 10 zile de aventură? Ei bine…am avut timp să vizităm Veneţia Franţei( Annecy) apoi Marea de Gheaţă şi Masivul Mont Blanc.

Privirile pline de entuziastm de pe chipurile noastre, pare-se că ne trădau. Încercam noi să părem curajoşi şi cumva imparţiali în faţa minunii ce ne-a fost dată să o privim însă am eşuat.

Niciodată, atunci când încerc să vă povestesc câte ceva despre această excursie şi iubire secretă a sufletului meu nu îmi găsesc cuvintele. Pot doar să sper că vă veţi oferi ocazia să acceptaţi această şansă oferită de la CND Turism. De ce? Mai mult decât încercarea mea de a vă descrie toată uimirea şi neputinţa ce m-a acaparat în faţa acestei ţări, valorează privirile care mi s-au aşezat tacticos pe chip. Şi nu au mai cutezat să părăsească acel loc.

Vă invit să daţi un click şi să purcedeţi într-o aventură cât toate zilele. Nu i-am lăudat destul? Adăugaţi în cont şi biletul dus-întors cu avionul, permanenta atenţie a ghidului, multitudinea de opţionale, alese atât de bine pentru acest pachet întrucât orice persoană din familia voastră, indiferent de ceea ce caută, poate fi sigură că cei de la CND Turism îi pot oferi.

Încercaţi! Vacanţa visurilor voastre este numai la un click distanţă!

Untitled

Articol scris pentru Super Blog 2014!

Ganduri

