Uncategorized

Multă distracţie amestecată cu un strop de curaj

dscf3544

– Aş vrea să te învăţ, cât de curând ce înseamnă libertatea. Şi curajul. Totul cu un strop de aer pe care nu l-ai respirat până acum.

– Hm…şi cum ai de gând să faci asta?

– Să te duc undeva unde nu ai ajuns până acum nici măcar cu gândul pentru că dacă ai rămas aşa cum mi te amintesc, ţi-a lipsit curajul!

– Unde anume este locul de care povesteşti cu atâta încântare?

– Nu ştiu dacă ai auzit până acum, este vorba de Parcul de aventură Straja. Să mergem acum, cât vremea-i încă de partea noastră!

images– Dar ce aş putea face eu acolo? Să mă caţăr prin copaci şi să atârn de funii aruncate de colo colo? La cum mă ştiu de împiedicată, sigur toată această vacanţă la Straja s-ar termina mult mai curând decât plănuim noi. Şi ca bonus, o mână ori vreun picior rupt. Aşa că mai bine, dacă îţi doreşti să plecăm undeva, alegi un sejur. Un sejur la Straja dacă vrei. Am auzit că este un loc plăcut. Însă te rog, nu mă obliga să mă aventurez în ceva în care ştiu că nu aş face faţă!

– Ai rămas la fel de fricoasă precum te ştiu. Ia un loc aici , îmi spuse el făcându-mi semn către un fotoliu rămas liber. Stai puţin şi ascultă-mă. Dar mai ales de toate, fă bine şi nu mai judeca totul fără să ştii exact despre ce este vorba. Parcul ăsta este el însuşi o aventură! Da, da! Nu începe să mă priveşti cu neîncredere. Ascultă-mă şi vei vedea că te voi convinge.

Ştiu că e greu să te pui în faţa unui viitor doctor şi să îl asiguri că un anumit lucru este perfect funcţionabil. Însă paradoxul face ca acest parc să nu aibă niciun cursur. În primul şi primul rând totul este foarte bine controlat. Acolo vei găsi oameni specializaţi, oameni care ştiu ce şi cum, dar mai ales oameni capabili să se descurce cu o creatură atât de fricoasă şi speriată precum eşti tu.

Ai mai fost la Straja. Ei bine, parcul este aproape. Este situat lângă drumul forestier ce leagă pârtia Lupului de Crucea Eroilor. Asta ca să ai idee măcar despre ce vorbesc. Ţi-am spus deja că locul e împânzit de oameni care ştiu ce fac şi care este rolul lor. Oamenii ăia sunt acolo pentru a supraveghea bunul mers al lucrurilor. Deci siguraţa este pe primul loc! Ai înţeles? Bineînţeles…restul este distracţie pură. Şi aventură! Vorbesc despre 3 tyroliene, câteva poduri de escaladat, un fel de râu din cauciucuri suspendate în aer, căţărat în copaci ….tot ce trebuie!

– Stai..stai puţin! Tyroliene? În ce univers paralel ai impresia ca zace în mine curajul să mă arunc în aşa “aventură ”, cum o numeşti tu?! Nu ştii ce vorbeşti!

 

200_s

 

 

dscf3535– De fapt tu eşti cea care nu ştie! “ Intrarea pe ateliere fără echipament tehnic interzisă”! Asta tronează în faţa oricărei minunăţii din acel parc. Dar sunt sigur că te vei bucura imediat ce treci peste teama asta a ta. De neînţeles, de altfel! Abia aştept să te văd mergând pe acele poduri suspendate. Să încercăm amândoi să ne căţărăm în copaci. Sunt sigur că vei simţii şi tu libertatea ce m-a încercat şi pe mine atunci când am fost pentru prima dată într-un asemenea parc! Şi la urma urmei, nu te lăudai tu de atâta timp că întreaga ta copilărie la baza militară ai fost imaginea perfectă a unui băiat? Din câte îmi aduc aminte te lăudai că te căţărai mereu în copaci şi ajungeai acasă cu genunchii zdreliţi. Şi te bucura asta. Ei bine, o veste bună: poţi face asta dacă mergi aici, însă fără genunchii zgâriaţi! Siguranţa iubito, ai înţeles?

– Ei bine…recunosc: îmi plăcea să mă caţăr prin toţi copacii…

– Vezi? Şi acum poate fi la fel.

– Da dar asta era înainte. Acum am crescut.

– Şi ce dacă? Parcul ăsta de aventuri oferă practic cea mai bună alternativă a distracţiei în familie. Cu mic cu mare, cum se spune, familii întregi se bucură de o zi în natură.

– Poate ai dreptate Damian. Nu ştiu ce să spun. Sunt sigură că mergând pe mâna ta nu am cum să dau greş. Şi poate aş avea curaj să mă dau în acele tyroliene dacă îmi promiţi cu mâna pe inimă că vei fi în spatele meu.

dscf3494– Promit! Şi pe podurile suspendate?

– Astea nu cred că sunt o aşa provocare. Poate doar înăţimea însă chiar şi aşa…mă simt în stare să fac asta. Îmi fac grji numai cu podul ăla din butuci suspendaţi. Mi se pare o ocazie perfectă pentru a-mi aluneca piciorul şi eu odată cu el. Dar sunt dispusă să îl încerc. Nu ar fi bine să îi invităm şi pe Cristi alături de Sofia? Cred că de mână cu ea o să mă caţăr în copaci şi o să ne aruncăm cu mai mult curaj pe tyroliene. Cel puţin aş avea-o şi pe ea alături. Şi ne-am distra mai bine, ce spui?

-Ţi-am spus deja că parcul ăsta este un mod perfect pentru a petrece o zi întreagă alături de prieteni. Şi în mijlocul naturii. Chiar şi aşa eu şi Cristi ne vom descurca mai bine decât voi, două pisici puse să se caţăre. Vom încerca totul! De la cauciucurile suspendate, până la podurile alea mobile din buşteni şi bucăţi de lemn aşezate prin aer. Ne vom căţăra în copaci, mai bine decât voi, şi am minunata ocazie de a te învăţa ce înseamnă echilibrul când o să încerc să merg pe acel pod în zig zag. Am văzut câteva fotografii interesate pe internet şi bag de seamă că are numele meu scris pe el. Oricum …sunt 225 de metrii de ateliere. Cu siguranţă vom găsii ceva de făcut pe placul fiecăruia.

– Partea bună este că ne vom distra împreună şi vom gusta alături de ei această aventură aşa cum o numeşti tu. Nu pot să neg, chiar sunt încântată de idee. Şi mai mult decât toate, sunt hotărâta să încerc acele tyroliene. Dacă reuşesc să mă încumet să mă dau pe ele…reuşesc orice! Parcă şi farmacologia va merge mai bine decât până acum!

– Deci… Sun să fac rezervarea?

– Dar ce ai făcut până acum?

741131

Acest articol este scris pentru Super Blog 2014!

Untitled

4 thoughts on “Multă distracţie amestecată cu un strop de curaj

Ganduri

