Uncategorized

Bărbaţii cuceresc suflete, băieţii cuceresc trupuri

3924af5ff36d5fde3fd8f0f24b3a6f7dAm trecut de la a scrie despre “ele” la  încercarea de a îi înţelege pe “ ei”. Da…pe ei. Pe cei plini de supremaţie şi demnitate. Pe ei, cei cu maxilarele bine definite şi cămăşile mereu perfect călcate. Da…pe ei cei egoişti, talentaţi, experţii în ale matematicilor şi electronicii, ei cei plini de euforie, ei….afemeiaţii, ei …efemerii.

Da…am căutat să îi găsesc pe ei cei adevăraţi. Pentru că, eu una încă sunt prizoniera unor romane ale secolului trecut. Eu una încă sper în existenţa bărbatului. Nu a celui cu lanţ de aur la gât, ori a celui care abia se ţine pe picioare prin cluburi. Nu a celui care este regele junglei ci a celui care este destul de curajos încât să se afunde în jungla ce există în mintea mea. Nu îl caut pe amatorul de note muzicale aruncate în scârbă pe un portativ, ci pe cel care chiar cunoaşte versurile lui Phil Collins, Joe Cocker, Meatloaf, Led Zeppelin.

Da…nu aştept pe cel care se îmbracă la circ într-o haină de militar şi se crede Tom Cruise în Top Gun. Eu îl caut poate pe Goose, pe cel modest, pe cel nebun, pe cel care nu se teme să intoneze Great Balls of Fire la braţ cu copilul său. Îl caut pe nebunul de Patrick Swayze, cel care dansează pentru că asta este viaţa lui, cel cu demnitatea la purtător. Îl caut pe cel care îşi ţine în buzunarul de la piept toată bogăţia şi nu se teme că îi va fi furată din portofel.

Da…da…recunoaşteţi modelul. Îl caut pe Heathcliff, pe locotenentul Frederic Henry .

Nu vreau un Romeo plin de vorbe mari şi fapte puţine. Nu vreau pe cineva care să îşi ascundă în spatele bărbii tot curajul. Aşa cum ei poate caută persoana capabilă să fie o lady şi în bocanci aşa şi eu îl caut pe cel care îmbrăcat în uniform militară să fie un suflet cald. Cald? Hmm….am folosit un clişeu! Ce să-mi faceţi? Sunt demodată, recunosc! Accept…şi merg mai departe, căutând în continuare.

Nu mă tem să învăţ să controlez caracterele din jocurile pe calculator sau să îi devin healer-ul din mica lui obsesie virtuală. Nu mă tem să mă dedic totalmente unei lumi din care face el parte, dacă asta îmi va permite să îmi pun şi eu visele în aplicare. Nu mă tem de oamenii care îşi cunosc planurile de viitor dar mă tem de cei lipsiţi de ambiţie. Nu fug de cei capabili să îşi susţină bărbăteşte punctul de vedere atâta timp cât este cel corect şi voi sta lângă el bătând cu pumnul în masă pentru susţinere. De aceeaşi parte a baricadei.

6063ec4a3c577fc5e4ae8f71e84b0882Am crescut între băieţi. Am învăţat că nu îi poţi acuza de egoism din moment ce toţi banii lor zac în grija noastră. Nu îi pot acuza că sunt insensibili din moment ce şi-ar petrece noaptea ferindu-ne de demonii de sub patul sau din mintea noastră. Nu îi putem numi barbari când ei iubesc cu o aşa tandreţe. Prea bine…sunt şi excepţii care confirmă regula. Dar niciodată un bărbat în costum nu va fi o imagine demodată. Da…sunt şi cei care îşi etalează “haurul” şi maşinile scumpe asezonate cu multă goliciune spirituală dar vă asigur…că mai mulţi sunt cei care îşi folosesc mesele ca pe nişte biblioteci pentru cărţile preferate. Sunt mai mulţi cei care merg în drumeţii pentru a se bucura de imaginea unor pietre aruncate de nu ştiu cine pe acea creastă de munte, decât cei care aleargă până la cabana din vârf pentru o porţie sănătoasă de coaste de porc cu vin din belşug.

Sunt mulţi cei ce se relaxează având între braţe silueta feminină a unui roman şi pe fundal o muzică liniştitoare, mai mulţi decât cei care-şi folosesc braţele pe post de cuşti pentru femei.

Dar …trebuie să recunoaştem, toate dintre noi, că sosesc uneori momentele când bărbatul acesta dulce şi atent, tandru, citit, îndrăgostit de muzica bună, glumeţ, altruist, dansator poate, stilat,muncitor, tânăr, artist, prietenos, trebuie să fie cu băgare de seamă. Trebuie să nu îşi piardă puterea, calmitatea, cerebralitatea…cu noi.

Trebuie să asculte, dar nu tăcut. Trebuie să fie inspirat cât să nu poarte un monolog dar nici să fie spectatorul unui discurs. Trebuie, zic eu, să ştie cine este “femeia lui” fără a-şi pune amprenta mai presus de sufletul ei.

Bărbaţii cuceresc suflete, băieţii cuceresc trupuri. Certitudine! Carnea nu rămâne pentru o viaţă la fel şi mare le este uimirea unora când în urma machiajului spălat de pe chip rămâne o expresie lipsită de viaţă.

Bărbaţii conduc şi iniţiează conversaţii, băieţii servesc replici ieftine.

Bărbaţii iubesc şi punct. Se dedică şi atât. Băieţii tatonează în permaneţă, căutând altceva.

Bărbaţii ştiu cine sunt şi cât de departe pot ajunge. Băieţii bat cu pumnii în masă încercând să obţină ceva.

Eu încerc să scriu despre bărbaţi şi să las băieţii să se căute printre rânduri. Caut regele, nu pionul de pe tabla asta de şah, ce este viaţa.

Voi încerca de acum să scriu despre cei care bat cu pumnul în masă zicând: “ sunt iubirea vieţii ei şi oricine altcineva este doar o pierdere de timp”. Dar nu din vanitate, nu din orgoliu prostesc. Ci pentru că a ajuns atât de aproape de sufletul ei încât şi-a văzut imaginea imprimată în ventriculi.

tumblr_mvwu9mMYeg1rmiszuo1_500

6 thoughts on “Bărbaţii cuceresc suflete, băieţii cuceresc trupuri

  1. Că bine zici! Un bărbat mi-a spus, cândva, că o lady poate fi și aceea tunsă scurt, îmbrăcată într-o cămașă bărbătească și pantaloni masculini, călcați la dungă. Iar cu bărbații, trebuie doar să privim dincolo de ambalaj. Pentru că nu întotdeauna unul îmbrăcat la costum ascunde și un gentleman sub haine.

Ganduri

